Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 2.5 TDI (2001.08-2005.01) 155km » 803-0013 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 2.5 Tdi (2001.08-2005.01) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0013 TYC EUROPE B.V.

803-0013 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0013
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0013
803-0013
tyc 803-0013 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0013 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0013 tyc
1,302.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

803-0013

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]490
Moc znamionowa [W]400
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475099782

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0013 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), X1 (E84) 2.0D 06.04-06.15
numery OEM:
BMW      17427788906
BMW      17427794232
BMW      17428506668
BMW      17428507692
BMW      7788906
BMW      7794232
BMW      8506668
BMW      8507692
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0013 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.