Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Lancia PRISMA (831_) 1.6 i.e. (831AB) (1986.05-1989.12) 109km » 803-0016 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Lancia Prisma (831_) 1.6 I.e. (831ab) (1986.05-1989.12) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0016 TYC EUROPE B.V.

803-0016 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0016
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0016
803-0016
tyc 803-0016 Wentylator, chłodzenie silnika
735.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

803-0016

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]460
Moc znamionowa [W]350
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora5
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475099591

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0016 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW X5 (E53) 3.0-4.8 01.00-10.06
numery OEM:
BMW      64506908124
BMW      64546919051
BMW      64546921381
BMW      64546921940
BMW      64548380573
BMW      6908124
BMW      6919051
BMW      6921381
BMW      6921940
BMW      8380573
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0016 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.