Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi Canter (FB7, FB8, FE7, FE8) VII FB83S (2009-2010) 146km » 803-0027 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mitsubishi Canter (fb7, Fb8, Fe7, Fe8) Vii Fb83s (2009-2010) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0027 TYC EUROPE B.V.

803-0027 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0027
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0027

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

803-0027

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Średnica [mm]485
Moc znamionowa [W]600
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora9
Liczba aktywnych styków3
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475111620

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0027 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 1 (F20), 1 (F21), 2 (F22, F87), 2 (F23), 3 (F30, F80), 3 (F31), 3 GRAN TURISMO (F34), 4 (F32, F82), 4 (F33, F83) 1.5-3.0H 11.11-06.21
numery OEM:
BMW      17117611669
BMW      17427600559
BMW      17427640511
BMW      17427640649
BMW      17428621192
BMW      17428641964
BMW      7600559
BMW      7611669
BMW      7640511
BMW      7640649
BMW      8621192
BMW      8641964
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0027 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.