Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Saab 9-3 kabriolet (YS3F) 1.9 TTiD (2007.12-2015.02) 180km » 809-0028 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Saab 9-3 Kabriolet (ys3f) 1.9 Ttid (2007.12-2015.02) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 809-0028 TYC EUROPE B.V.

809-0028 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
547.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

809-0028

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica 1/Średnica 2 [mm]390/390
Moc znamionowa [W]300+300
Liczba łopatek wentylatora14
Ilość czopów2,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez opornika obciążeniowego
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Ilość połączeń2
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
Ogrzewanie/chłodzenieWentylator podwójny
nr EAN8717475104806

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0028 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową, podwójny) pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 2.0D-3.0D 04.06-
numery OEM:
CITROËN      1250H1
CITROËN      1250J1
CITROËN      1250J2
CITROËN      1250J3
CITROËN      1635087980
CITROËN      1635088080
FIAT      0001347697080
FIAT      0001393260080
FIAT      1347697080
FIAT      1358012080
FIAT      1393260080
PEUGEOT      1250H1
PEUGEOT      1250J1
PEUGEOT      1250J2
PEUGEOT      1250J3
PEUGEOT      1635087980
PEUGEOT      1635088080
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0028 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.