Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi COLT II (C1_A) 1.6 Turbo ECi (C13A) (1984.02-1988.04) 125km » 809-0037 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mitsubishi Colt Ii (c1_a) 1.6 Turbo Eci (c13a) (1984.02-1988.04) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 809-0037 TYC EUROPE B.V.

809-0037 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 809-0037
323.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

809-0037

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: w przygotowaniu
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
Średnica [mm]385
Moc znamionowa [W]300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora8
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
nr EAN8717475117714

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0037 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FIAT DOBLO, DOBLO CARGO 1.3D-2.0D 01.10-
numery OEM:
FIAT      069422454010
FIAT      51821155
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0037 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.