Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0001 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0001 TYC EUROPE B.V.

810-0001 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0001
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0001
451.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

810-0001

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 390
Moc znamionowa [W] 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475021448

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0001 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD MONDEO I, MONDEO II, MONDEO III 1.6/1.8/2.0 02.93-03.07
numery OEM:
FORD      1020755
FORD      1020756
FORD      1074641
FORD      1093459
FORD      1093460
FORD      1099017
FORD      1099018
FORD      1102258
FORD      1102259
FORD      95BB 8C607 BC
FORD      95BB 8C607 BD
FORD      95BB-8C60-7BE
FORD      95BB-8C607-AC
FORD      95BB-8C607-AE
FORD      95BB-8C607-AF
FORD      95BB-8C607-AG
FORD      95BB-8C607-BC
FORD      95BB-8C607-BD
FORD      95BB-8C607-BF
FORD      95BB-8C607-BG
FORD      95BB-8C607BE
FORD      95BB-8C607BF
FORD      95BB8C607AC
FORD      95BB8C607AE
FORD      95BB8C607AF
FORD      95BB8C607AG
FORD      95BB8C607BC
FORD      95BB8C607BD
FORD      95BB8C607BE
FORD      95BB8C607BF
FORD      95BB8C607BG
zamienniki:
V25-01-1541
brak
VEMO
25542601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0001 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.