Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel CORSA A Furgon/hatchback (S83) 1.3 (F08, W5L) (1986.02-1989.04) 69km » 810-0031 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Opel Corsa A Furgon/hatchback (s83) 1.3 (f08, W5l) (1986.02-1989.04) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0031 TYC EUROPE B.V.

810-0031 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0031
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0031
810-0031
tyc 810-0031 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0031 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0031 tyc
230.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

810-0031

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm]280
Moc znamionowa [W]80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora5
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiokrągły
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475025279

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0031 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/MINIVAN 1.25/1.4/1.6 08.95-01.02
numery OEM:
FORD      1112622
FORD      WS6H-8C607-BB
FORD      WS6H-8C607BB
FORD      WS6H8C607BB
zamienniki:
1831746
brak
VAN WEZEL
25632605
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0031 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.