Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 821-0002 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 821-0002 TYC EUROPE B.V.

821-0002 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 821-0002
Wentylator, chłodzenie silnika 821-0002
821-0002
tyc 821-0002 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 821-0002 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 821-0002 tyc
667.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

821-0002

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 390
Moc znamionowa [W] 430
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475055405

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 821-0002 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S202), C (W202), E T-MODEL (S210), E (W210) 1.8-3.2 03.93-03.03
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      00015001993
MERCEDES-BENZ      0005401588
MERCEDES-BENZ      0015002293
MERCEDES-BENZ      0015003593
MERCEDES-BENZ      15003593
MERCEDES-BENZ      2105051255
MERCEDES-BENZ      2105052355
MERCEDES-BENZ      5401588
MERCEDES-BENZ      A0005401588
MERCEDES-BENZ      A0015001993
MERCEDES-BENZ      A0015002293
MERCEDES-BENZ      A0015003593
MERCEDES-BENZ      A2105051255
MERCEDES-BENZ      A2105052355
zamienniki:
0 986 338 027
brak
BOSCH
696052
brak
VALEO
8EW 009 158-771
brak
HELLA
3029746
brak
VAN WEZEL
35272601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 821-0002 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.