Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel KADETT B 1.1 (1965-1971) 45km » 821-0015 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Opel Kadett B 1.1 (1965-1971) 45km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 821-0015 TYC EUROPE B.V.

821-0015 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 821-0015
Wentylator, chłodzenie silnika 821-0015
821-0015
tyc 821-0015 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 821-0015 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 821-0015 tyc
1,238.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

821-0015

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Średnica [mm]475
Moc znamionowa [W]600
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów4
nr EAN8717475108262

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 821-0015 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S203), C (W203), CLC (CL203), CLK (A209), CLK (C209), SLK (R171) 1.8-5.5 05.00-06.11
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2035001693
MERCEDES-BENZ      A2035001693
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 821-0015 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.