Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 825-0019 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 825-0019 TYC EUROPE B.V.

825-0019 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 825-0019
Wentylator, chłodzenie silnika 825-0019
825-0019
tyc 825-0019 Wentylator, chłodzenie silnika
 

    Ocena:
numer części:

825-0019

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 400
Moc znamionowa [W] 290
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 4
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475084573

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 825-0019 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA 1.3D-1.8 09.09-
numery OEM:
OPEL      13289623
OPEL      13335190
OPEL      13368577
OPEL      1341059
OPEL      1341067
OPEL      1341075
OPEL      1341117
OPEL      13427160
zamienniki:
50532601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 825-0019 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.