Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mazda MX-5 IV (ND__) 2.0 (ND6E, NDERC) (2018.05-???) 184km » 825-0036 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mazda Mx-5 Iv (nd__) 2.0 (nd6e, Nderc) (2018.05-???) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 825-0036 TYC EUROPE B.V.

825-0036 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
248.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

825-0036

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Średnica [mm]320
Moc znamionowa [W]320
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora11
Ilość czopów2
nr EAN8717475108859

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 825-0036 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL SIGNUM, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, SAAB 9-3 1.8-3.2 09.00-02.15
numery OEM:
OPEL      1341365
OPEL      24418347
SAAB      1341365
SAAB      24418347
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 825-0036 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.