Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Suzuki SWIFT II liftback (EA, MA) 1.3 4WD (SF413, AF35) (1989.10-1991.12) 71km » 826-0008 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Suzuki Swift Ii Liftback (ea, Ma) 1.3 4wd (sf413, Af35) (1989.10-1991.12) 71km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 826-0008 TYC EUROPE B.V.

826-0008 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

826-0008

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]390
Moc znamionowa [W]365
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowanym przekaźnikiem
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475099041

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 826-0008 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: CITROEN C5 II, C5 III, C5 II/KOMBI, PEUGEOT 407 1.6D-3.0 03.04-
numery OEM:
CITROËN      00001253E3
CITROËN      1253E3
CITROËN      1253E5
CITROËN      1253F2
CITROËN      1253L5
CITROËN      1253N5
CITROËN      1253N6
CITROËN      1253N7
CITROËN      1253T2
PEUGEOT      00001253E3
PEUGEOT      1253E3
PEUGEOT      1253E5
PEUGEOT      1253F2
PEUGEOT      1253L5
PEUGEOT      1253N5
PEUGEOT      1253N6
PEUGEOT      1253N7
PEUGEOT      1253T2
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 826-0008 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.