Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Fiat STILO (192_) 1.9 JTD (2004.04-2006.11) 136km » 828-0014 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Fiat Stilo (192_) 1.9 Jtd (2004.04-2006.11) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 828-0014 TYC EUROPE B.V.

828-0014 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

    Ocena:
numer części:

828-0014

dostawca:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
Średnica [mm]340
Moc znamionowa [W]260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora6
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
nr EAN8717475108811
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 828-0014 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: NISSAN MICRA C+C III, MICRA III, NOTE, RENAULT CLIO III, MODUS, TWINGO II, WIND 1.2-2.0 01.03-
numery OEM:
NISSAN      21481-AY610
NISSAN      21481AY610
RENAULT      7701043943
RENAULT      7701043945
RENAULT      7701044183
RENAULT      7701044185
RENAULT      7701045816
RENAULT      7701051487
RENAULT      7701051495
RENAULT      7701059785
RENAULT      7701068310
RENAULT      7701070217
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 828-0014 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.