Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B8 Avant (8K5) 2.0 TDI quattro (2011.11-2015.12) 177km » 837-0050 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 Avant (8k5) 2.0 Tdi Quattro (2011.11-2015.12) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0050 TYC EUROPE B.V.

837-0050 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
275.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

837-0050

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]340
Moc znamionowa [W]120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora6
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba aktywnych styków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475107760

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0050 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT MII; SKODA CITIGO; VW LOAD UP, UP! 1.0/1.0CNG/Electric 08.11-
numery OEM:
SEAT      1S0121207E
SEAT      1S0121207J
SEAT      1S0959455B
SEAT      1SB959455
SKODA      1S0121207E
SKODA      1S0121207J
SKODA      1S0959455B
SKODA      1SB959455
VOLKSWAGEN      1S0121207E
VOLKSWAGEN      1S0121207J
VOLKSWAGEN      1S0959455B
VOLKSWAGEN      1SB959455
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0050 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.