Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0052 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0052 TYC EUROPE B.V.

837-0052 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

    Ocena:
numer części:

837-0052

dostawca:

TYC EUROPE B.V.

Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Średnica [mm] 280
Moc znamionowa [W] 350
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 11
Ilość czopów 2
nr EAN 8717475108835

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0052 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy P pasuje do: VW GOLF III, TRANSPORTER T4 1.8-2.8 07.90-06.03

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0052 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 837-0052 producenta TYC EUROPE B.V.

VOLKSWAGEN

701959455A, 701959455AC, 701959455AD, 701959455AE, 701959455AG, 701959455AM, 701959455C, 701959455D, 701959455E, 701959455G, 701959455H

numery OEM:
VOLKSWAGEN      701959455A
VOLKSWAGEN      701959455AC
VOLKSWAGEN      701959455AD
VOLKSWAGEN      701959455AE
VOLKSWAGEN      701959455AG
VOLKSWAGEN      701959455AM
VOLKSWAGEN      701959455C
VOLKSWAGEN      701959455D
VOLKSWAGEN      701959455E
VOLKSWAGEN      701959455G
VOLKSWAGEN      701959455H
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0052 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.