Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A6 C6 Avant (4F5) RS6 quattro (2008.04-2010.08) 580km » V10-1651 vaico
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 Avant (4f5) Rs6 Quattro (2008.04-2010.08) 580km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1651 VAICO

V10-1651 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-1651

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-1651

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM 24 X 2
średnica zewnętrzna [mm]76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz zaworem zwrotnym
Średnica wewnętrzna 2 [mm]71
Średnica [mm]76
Wysokość [mm]190
Średnica wewnętrzna 1 [mm]62
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]2,5
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Ciężar [kg]0,6358
nr EAN4046001421150

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1651 VAICO

numery OEM:
AUDI      077 115 561 G
AUDI      77 115 561 G
SEAT      077 115 561 G
SEAT      77115561G
SKODA      077 115 561 G
SKODA      77115561G
VOLKSWAGEN      077 115 561 G
VAG      077 115 561 G
VAG      77 115 561 G

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1651 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.