Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A1 (8X1, 8XK) 1.6 TDI (2011.03-2015.04) 90km » V10-2012 vaico
wybrany samochód: 
Audi A1 (8x1, 8xk) 1.6 Tdi (2011.03-2015.04) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika, Original VAICO Qualität V10-2012 VAICO

V10-2012 Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika, Original VAICO Qualität VAICO
149.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-2012

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
nr EAN4046001529696

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika, Original VAICO Qualität V10-2012 VAICO

Łożysko wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI 100 C4, A6 C4, A6 C5, A8 D2, V8, VW LT 28-35 II, LT 28-46 II 10.88-07.06
numery OEM:
AUDI      077 115 136
AUDI      077 115 136 A
AUDI      77 115 136
AUDI      77 115 136 A
SEAT      077 115 136 A
SEAT      77115136A
SKODA      077 115 136 A
SKODA      77115136A
VOLKSWAGEN      077 115 136
VOLKSWAGEN      077 115 136 A
VOLKSWAGEN      77 115 136
VOLKSWAGEN      77 115 136 A
VAG      077 115 136
VAG      077 115 136 A
VAG      77 115 136
VAG      77 115 136 A

Zastosowanie Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika, Original VAICO Qualität V10-2012 VAICO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.