Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ford RANGER (ER, EQ, R_) 2.5 TDdi 4x4 (2002.04-2005.09) 117km » V10-9774 vaico
wybrany samochód: 
Ford Ranger (er, Eq, R_) 2.5 Tddi 4x4 (2002.04-2005.09) 117km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-9774 VAICO

V10-9774 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-9774
17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-9774

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]110
średnica zewnętrzna [mm]83
Średnica wewnętrzna [mm]23,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]39,2
Ciężar [kg]0,128
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN4046001472671

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-9774 VAICO

numery OEM:
SEAT      077 115 562
SEAT      77115562
SKODA      077 115 562
SKODA      77115562
VOLKSWAGEN      077 115 562
VAG      077 115 561 H
VAG      077 115 562
VAG      77 115 561 H
VAG      77 115 562

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-9774 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.