Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Nissan PATROL GR IV (Y60, GR) 2.8 TD (Y60A) (1988.09-1997.06) 116km » V20-1968 vaico
wybrany samochód: 
Nissan Patrol Gr Iv (y60, Gr) 2.8 Td (y60a) (1988.09-1997.06) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V20-1968 VAICO

V20-1968 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts VAICO
 

    Ocena:
numer części:

V20-1968

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM 14 x 1,5
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyOś przednia
parzyste numery artykułówV20-1967
Ciężar [kg]0,7959
nr EAN4046001633034

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V20-1968 VAICO

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: BMW 1 (F20), 1 (F21), 2 (F22, F87), 2 (F23), 3 (F30, F80), 3 (F31), 3 GRAN TURISMO (F34), 4 (F32, F82), 4 (F33, F83), 4 GRAN COUPE (F36) 1.5-3.0H 07.11-
numery OEM:
BMW      32 10 6 799 966
BMW      6 799 966

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V20-1968 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.