Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi 100 C3 sedan (443, 444) 2.3 E quattro (1986.08-1990.11) 136km » V20-2972 vaico
wybrany samochód: 
Audi 100 C3 Sedan (443, 444) 2.3 E Quattro (1986.08-1990.11) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Przegub, Original VAICO Qualität V20-2972 VAICO

V20-2972 Przegub, Original VAICO Qualität VAICO
210.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-2972

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]30
Ciężar [kg]0,63
średnica zewnętrzna [mm]126
Ø rozmieszczenia otworów [mm]96
Rodzaj przegubuPrzegub tarczowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez materiałów dodatkowych
nr EAN4046001785528

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Przegub, Original VAICO Qualität V20-2972 VAICO

Przegub elastyczny wału napędowego przód (śr. zew. 126mm) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 1 (F20), 1 (F21), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 3 (G20, G80 1.6-4.8 10.91-
numery OEM:
BMW      26 11 7 527 392
BMW      26 11 7 610 372
BMW      7 527 392
BMW      7 610 372

Zastosowanie Przegub, Original VAICO Qualität V20-2972 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.