Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Iveco DAILY VI Autobus 50C21, 60C21 (2019-???) 211km » V37-9508 vaico
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Autobus 50c21, 60c21 (2019-???) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V37-9508 VAICO

V37-9508 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität VAICO
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V37-9508

producent:

VAICO

Status produktu: Artykuł wychodzący
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
dla numeru OEMB 166426
Ciężar [kg]0,375
nr EAN4046001407178

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V37-9508 VAICO

numery OEM:
MITSUBISHI      MA 159984
MITSUBISHI      MB 006314
MITSUBISHI      MB 006358
MITSUBISHI      MB 076531
MITSUBISHI      MB 166426
MITSUBISHI      MB 185441
MITSUBISHI      MB 241172
MITSUBISHI      MB 315629
MITSUBISHI      MT 142181

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V37-9508 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.