Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B907, B910) 417 CDI (910.040) (2020.06-???) 170km » V40-0798 vaico
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b907, B910) 417 Cdi (910.040) (2020.06-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V40-0798 VAICO

V40-0798 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität VAICO
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V40-0798

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Gwint zewn. [mm]M 18 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]304
Wymagana ilość2
Gwint zewn. [mm]M 14 x 1,5
Ciężar [kg]0,6552
nr EAN4046001523854

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V40-0798 VAICO

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 304mm) pasuje do: OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, SAAB 9-3, 9-3X 1.6-3.2 04.02-02.15
numery OEM:
OPEL      01603 244
OPEL      01603 384
OPEL      16 03 244
OPEL      16 03 384
OPEL      16 03 416
OPEL      16 09 050
OPEL      93175520
OPEL      93187434
OPEL      93191672
OPEL      95 507 450

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V40-0798 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.