Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ford S-MAX (WA6) 2.2 TDCi (2010.07-2014.12) 200km » V40-1481 vaico
wybrany samochód: 
Ford S-max (wa6) 2.2 Tdci (2010.07-2014.12) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V40-1481 VAICO

V40-1481 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
385.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V40-1481

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
MateriałGuma / metal
Grubość [mm]34,5
Średnica wewnętrzna [mm]8
średnica zewnętrzna [mm]168
Ilość otworów5
Średnica wewnętrzna [mm]30
Ciężar [kg]1,807
nr EAN4046001781520

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V40-1481 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA B, SAAB 9-3, 9-5 1.9D 04.04-04.15
numery OEM:
OPEL      0 614 584
OPEL      00 614 584
OPEL      06 14 584
OPEL      614 584

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V40-1481 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.