Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A5 Sportback (F5A, F5F) 2.0 TFSI quattro (2016.09-2020.02) 249km » 0325747 van wezel
wybrany samochód: 
Audi A5 Sportback (f5a, F5f) 2.0 Tfsi Quattro (2016.09-2020.02) 249km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 0325747 VAN WEZEL

0325747 Wentylator, chłodzenie silnika VAN WEZEL
155.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

0325747

producent:

VAN WEZEL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz silnikiem elektrycznym
Średnica [mm]400
Moc znamionowa [W]320
Rodzaj wtyczkiZakończenie przewodu
nr EAN5410909337254

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 0325747 VAN WEZEL

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B7, A6 C5, SEAT EXEO, EXEO ST 1.6-2.0D 11.00-05.13
numery OEM:
AUDI      8E0959455
AUDI      8E0959455K

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 0325747 VAN WEZEL w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.