Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 5888744 van wezel

Wentylator, chłodzenie silnika 5888744 VAN WEZEL

5888744 Wentylator, chłodzenie silnika VAN WEZEL
143.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

5888744

producent:

VAN WEZEL

Strona zabudowy wewnątrz
Średnica [mm] 345
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 250/60
Liczba łopatek wentylatora 7
nr EAN 5410909312190

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 5888744 VAN WEZEL

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK 1.0-3.2 09.96-05.15
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J0959455D
VOLKSWAGEN      1J0959455F
VOLKSWAGEN      6E0959455A
VOLKSWAGEN      6N0959455F
VOLKSWAGEN      6N0959455G
VOLKSWAGEN      6X0959455A
VOLKSWAGEN      6X0959455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 5888744 VAN WEZEL w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.