Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën C8 (EA_, EB_) 2.0 HDi (2002.07-???) 109km » 077115136A various suppliers
wybrany samochód: 
Citroën C8 (ea_, Eb_) 2.0 Hdi (2002.07-???) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

ŁOŻYSKO SPRZĘGŁA VISCO VW 077115136A VARIOUS SUPPLIERS

077115136A ŁOŻYSKO SPRZĘGŁA VISCO VW VARIOUS SUPPLIERS
81.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

077115136A

LT
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: 077115136A
Numer dostawcy: 077115136A

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie ŁOŻYSKO SPRZĘGŁA VISCO VW 077115136A VARIOUS SUPPLIERS

numery OEM:
AUDI      077 115 136
AUDI      077 115 136 A
VOLKSWAGEN      077 115 136
VOLKSWAGEN      077 115 136 A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie ŁOŻYSKO SPRZĘGŁA VISCO VW 077115136A VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.