Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mini MINI COUNTRYMAN (R60) Cooper SD ALL4 (2011.03-2016.10) 136km » 11211081501 various suppliers
wybrany samochód: 
Mini Mini Countryman (r60) Cooper Sd All4 (2011.03-2016.10) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT SKODA VW 11211081501 VARIOUS SUPPLIERS

132.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

11211081501

TERMOSTAT SKODA VW
Temperatura otwarcia [°c] : 87
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 03C121111AE
Numer dostawcy: 11211081501

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT SKODA VW 11211081501 VARIOUS SUPPLIERS

numery OEM:
AUDI      03C121142
VOLKSWAGEN      03C121026M
VOLKSWAGEN      03C121065D
VOLKSWAGEN      03C121110J
VOLKSWAGEN      03C121111AE
VOLKSWAGEN      03C121111M
VOLKSWAGEN      03C121118E
VOLKSWAGEN      03C121142
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT SKODA VW 11211081501 VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.