Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Hyundai GENESIS (BH) 3.8 V6 (2008.01-2014.12) 290km » 7701056151 various suppliers
wybrany samochód: 
Hyundai Genesis (bh) 3.8 V6 (2008.01-2014.12) 290km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PÓŁOSI RENAULT 7701056151 VARIOUS SUPPLIERS

91.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7701056151

KRZYŻAK PÓŁOSI RENAULT
Ilość zębów : 25
Średnica [mm] : 37
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 7701056151
Numer dostawcy: 7701056151

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PÓŁOSI RENAULT 7701056151 VARIOUS SUPPLIERS

numery OEM:
RENAULT      77 01 056 151
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KRZYŻAK PÓŁOSI RENAULT 7701056151 VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.