Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault LAGUNA II (BG0/1_) 3.0 V6 24V (BG01, BG02, BG0D, BG0Y) (2001.03-2007.08) 207km » 9804315380 various suppliers
wybrany samochód: 
Renault Laguna Ii (bg0/1_) 3.0 V6 24v (bg01, Bg02, Bg0d, Bg0y) (2001.03-2007.08) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WIĄZKA ELEKTR.OBUDOWY TERM. PEUGEOT 9804315380 VARIOUS SUPPLIERS

9804315380 WIĄZKA ELEKTR.OBUDOWY TERM. PEUGEOT VARIOUS SUPPLIERS
95.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

9804315380

PRODUKT OEM
Temperatura otwarcia [°c] : 107
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 9804315380
Numer dostawcy: 9804315380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WIĄZKA ELEKTR.OBUDOWY TERM. PEUGEOT 9804315380 VARIOUS SUPPLIERS

numery OEM:
CITROËN      1336 CE
CITROËN      98 043 153 80
CITROËN      98 086 469 80
PEUGEOT      1336 CE
PEUGEOT      98 043 153 80
PEUGEOT      98 086 469 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WIĄZKA ELEKTR.OBUDOWY TERM. PEUGEOT 9804315380 VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.