Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz VITO / MIXTO Furgon (W639) 116 CDI (639.601, 639.603, 639.605) (2010.09-???) 163km » 99590015401 various suppliers
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Vito / Mixto Furgon (w639) 116 Cdi (639.601, 639.603, 639.605) (2010.09-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590015401 VARIOUS SUPPLIERS

172.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

99590015401

WENTYLATOR CHŁODNICY VAG
Ograniczenia producenta : SIEMENS
Ilość biegunów : 3
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 6Q0959455AD
Numer dostawcy: 99590015401

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590015401 VARIOUS SUPPLIERS

numery OEM:
VOLKSWAGEN      6Q0 959 455 AD
VOLKSWAGEN      99590015401
VAG      6Q0 121 206 D
VAG      6Q0 959 455 AD
VAG      6R0 959 455 C
VAG      6R0 959 455 E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590015401 VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.