Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 99590017901 various suppliers

WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590017901 VARIOUS SUPPLIERS

97.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:7 szt.

    Ocena:
numer części:

99590017901

WENTYLATOR CHŁODNICY VAG
Ilość biegunów : 3
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1C0959455C
Numer dostawcy: 99590017901

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590017901 VARIOUS SUPPLIERS

WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590017901 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590017901 producenta VARIOUS SUPPLIERS

AUDI

1C0959455C, 1J0959455M, 1J0959455K, 1J0959455L, 6Q0959455L, 6QD959455C

VOLKSWAGEN

1C0959455C, 1J0959455M, 1J0959455K, 1J0959455L, 6Q0959455L, 6QD959455C

numery OEM:
AUDI      1C0959455C
AUDI      1J0.959.455 M
AUDI      1J0959455K
AUDI      1J0959455L
AUDI      6Q0959455L
AUDI      6QD959455C
VOLKSWAGEN      1C0959455C
VOLKSWAGEN      1J0.959.455 M
VOLKSWAGEN      1J0959455K
VOLKSWAGEN      1J0959455L
VOLKSWAGEN      6Q0959455L
VOLKSWAGEN      6QD959455C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590017901 VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.