Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco DAILY IV Furgon 65C15 (2006.05-2011.08) 146km » 99590579501 various suppliers
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iv Furgon 65c15 (2006.05-2011.08) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590579501 VARIOUS SUPPLIERS

248.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

99590579501

WENTYLATOR CHŁODNICY VAG
Średnica [mm] : 360
Napięcie od [V] : 12
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1K0959455EA
Numer dostawcy: 99590579501

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590579501 VARIOUS SUPPLIERS

numery OEM:
AUTO UNION      1K0 959 455 P
AUDI      1K0 959 455 BC
AUDI      1K0 959 455 EA
AUDI      1K0 959 455 P
AUDI      99590579501
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 BC
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 EA
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 P
VOLKSWAGEN      99590579501
VAG      1K0 959 455 BC
VAG      1K0 959 455 EA
VAG      1K0 959 455 P
VAG      1TD 959 455
FAW-VW      1K0959455P
FAW-VW      3C0959455F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WENTYLATOR CHŁODNICY VAG 99590579501 VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.