Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V10-72-7802 vemo

Czujnik, prędkość obrotowa koła, EXPERT KITS + V10-72-7802 VEMO

V10-72-7802 Czujnik, prędkość obrotowa koła, EXPERT KITS + VEMO
vemo V10-72-7802
179.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V10-72-7802

producent:

VEMO

Ilość zębów, pierścień ABS 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Jednostka ilości Zestaw
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Napięcie znamionowe [V] 12
Opór [Ohm] 1680
Długość przewodu [mm] 470
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
nr EAN 4062375170692

skład zestawu:
V10-72-1101 Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality
V10-92-1496 Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VEMO Quality
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, EXPERT KITS + V10-72-7802 VEMO

Czujnik ABS przód L/P pasuje do: VW TRANSPORTER T4 1.8-2.8 07.90-06.03
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 498 340 CX kit
VOLKSWAGEN      701 927 807 A part
VOLKSWAGEN      701 927 807 F kit
VOLKSWAGEN      701 927 807 F part
VAG      701 498 340 CX kit
VAG      701 927 807 A part
VAG      701 927 807 F kit
VAG      701 927 807 F part
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, EXPERT KITS + V10-72-7802 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła, EXPERT KITS + V10-72-7802 VEMO:

2023-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.