Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Nissan QASHQAI / QASHQAI +2 I (J10, NJ10, JJ10E) 1.6 dCi Napęd na wszystkie koła (2011.10-2013.12) 130km » V15-01-1916 vemo
wybrany samochód: 
Nissan Qashqai / Qashqai +2 I (j10, Nj10, Jj10e) 1.6 Dci Napęd Na Wszystkie Koła (2011.10-2013.12) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1916 VEMO

1,525.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V15-01-1916

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Liczba łopatek wentylatora11
Średnica [mm]420
Strona zabudowyz lewej
Moc znamionowa [W]400
Napięcie [V]12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy mocującej
nr EAN4046001982224

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1916 VEMO

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI A6 ALLROAD C6, A6 C6 2.0-5.2 05.04-08.11
numery OEM:
AUDI      4F0 959 455 E
SEAT      4F0 121 003 AC
SEAT      4F0 121 003 AD
SEAT      4F0 121 003 F
SEAT      4F0 121 003 G
SEAT      4F0 121 207 K
SEAT      4F0 121 207 P
SEAT      4F0 959 455 E
SEAT      4F0 959 455 K
SKODA      4F0 121 003 AC
SKODA      4F0 121 003 AD
SKODA      4F0 121 003 F
SKODA      4F0 121 003 G
SKODA      4F0 121 207 K
SKODA      4F0 121 207 P
SKODA      4F0 959 455 E
SKODA      4F0 959 455 K
VOLKSWAGEN      4F0 959 455 E
VOLKSWAGEN      4F0121003AC
VAG      4F0 121 003 AC
VAG      4F0 121 003 AD
VAG      4F0 121 003 F
VAG      4F0 121 003 G
VAG      4F0 121 207 K
VAG      4F0 121 207 P
VAG      4F0 959 455 E
VAG      4F0 959 455 K
VAG      4F0121003AC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1916 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.