Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1917 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1917 VEMO

V15-01-1917 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V15-01-1917
948.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V15-01-1917

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy mocującej
Liczba łopatek wentylatora 7
Średnica [mm] 400
Strona zabudowy z prawej
Moc znamionowa [W] 400
Napięcie [V] 12
nr EAN 4046001982279

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1917 VEMO

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI A6 ALLROAD C6, A6 C6 2.0-5.2 05.04-08.11
numery OEM:
AUDI      4F0 959 455 D
SEAT      4F0 121 003 AC
SEAT      4F0 121 003 AD
SEAT      4F0 121 003 G
SEAT      4F0 121 207 K
SEAT      4F0 121 207 P
SEAT      4F0 959 455 D
SEAT      4F0 959 455 J
SKODA      4F0 121 003 AC
SKODA      4F0 121 003 AD
SKODA      4F0 121 003 G
SKODA      4F0 121 207 K
SKODA      4F0 121 207 P
SKODA      4F0 959 455 D
SKODA      4F0 959 455 J
VOLKSWAGEN      4F0 959 455 D
VOLKSWAGEN      4F0121003AD
VAG      4F0 121 003 AC
VAG      4F0 121 003 AD
VAG      4F0 121 003 F
VAG      4F0 121 003 G
VAG      4F0 121 207 K
VAG      4F0 121 207 P
VAG      4F0 959 455 D
VAG      4F0 959 455 J
VAG      4F0121003AD
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1917 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.