Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Lancia LYBRA (839_) 1.9 JTD (839AXD1A) (1999.07-2000.09) 105km » V15-01-1920 vemo
wybrany samochód: 
Lancia Lybra (839_) 1.9 Jtd (839axd1a) (1999.07-2000.09) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1920 VEMO

V15-01-1920 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
611.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V15-01-1920

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]400
Średnica [mm]410
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą mocującą
nr EAN4046001987861

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1920 VEMO

Wentylator chłodnicy L (z obudową) pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, VW AMAROK, CADDY III, CADDY III/MINIVAN, GOLF PLUS V, GOLF V 1.4-2.0D 11.99-
numery OEM:
SEAT      1K0 959 455 DM
SEAT      1K0 959 455 EF
SKODA      1K0 959 455 DM
SKODA      1K0 959 455 EF
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DM
VAG      1K0 121 205 AC
VAG      1K0 959 455 DM
VAG      1K0 959 455 EF
VAG      1K0121205AC
VAG      1K0959455DM
VAG      1K0959455EF
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1920 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.