Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V15-99-2028 vemo

Korpus termostatu, EXPERT KITS + V15-99-2028 VEMO

V15-99-2028 Korpus termostatu, EXPERT KITS + VEMO
54.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V15-99-2028

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 80
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar [kg] 0,061
nr EAN 4046001414312

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V15-99-2028 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (80°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A6 C6, A6 C7, A7, A8 D3, VW BEETLE, EOS, GOLF V, GOLF VI, JETTA III, JETTA IV, PASSAT B6, SCIROCCO III 1.6-6.0 08.03-07.19
numery OEM:
AUDI      4E0 121 113
SEAT      4E0 121 113
SKODA      4E0 121 113
VOLKSWAGEN      4E0 121 113
VAG      4E0 121 113

Zastosowanie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V15-99-2028 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, EXPERT KITS + V15-99-2028 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.