Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Hyundai GRANDEUR (HG) 2.4 16V (2011.01-2016.10) 201km » V15-99-2061 vemo
wybrany samochód: 
Hyundai Grandeur (hg) 2.4 16v (2011.01-2016.10) 201km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-2061 VEMO

V15-99-2061 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
vemo V15-99-2061

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V15-99-2061

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]95
Rodzaj korpusubez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Ciężar [kg]0,066
nr EAN4046001555183

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-2061 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (95°C) pasuje do: AUDI A1, SEAT ALHAMBRA, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, SKODA FABIA II, VW BEETLE, CC B7, EOS, GOLF PLUS V, GOLF V, GOLF VI 1.2-1.4CNG 11.05-07.18
numery OEM:
AUDI      03C 121 110 G
AUDI      3C 121 110 G
SEAT      03C 121 110 G
SEAT      3C 121 110 G
SKODA      03C 121 110 G
SKODA      3C 121 110 G
VOLKSWAGEN      03C 121 110 G
VOLKSWAGEN      3C 121 110 G
VAG      03C 121 110 G
VAG      3C 121 110 G

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-2061 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-2061 VEMO:

Krzysztof, Opalenie
2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.