Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V20-04-1065-1 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V20-04-1065-1 VEMO

V20-04-1065-1 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO
208.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V20-04-1065-1

producent:

VEMO

Wysokość [mm] 54
Ciężar [kg] 0,613
nr EAN 4046001281921

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V20-04-1065-1 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: BMW 3 (E21), 3 (E30), 3 (E36), 5 (E12), 5 (E28), 5 (E34), 5 (E39), 6 (E24), 7 (E23), Z1, Z3 (E36) 1.6-3.5 10.73-06.03
numery OEM:
BMW      1 271 416
BMW      1 287 829
BMW      1 289 120
BMW      1 310 520
BMW      1 468 470
BMW      1 706 619
BMW      1 719 042
BMW      1 719 266
BMW      1 723 026
BMW      1 723 027
BMW      1 723 918
BMW      1 723 919
BMW      1 723 920
BMW      1 723 921
BMW      1 740 962
BMW      11 52 1 271 416
BMW      11 52 1 287 829
BMW      11 52 1 289 120
BMW      11 52 1 466 000
BMW      11 52 1 706 619
BMW      11 52 1 719 042
BMW      11 52 1 719 043
BMW      11 52 1 719 266
BMW      11 52 1 723 020
BMW      11 52 1 723 027
BMW      11 52 1 723 917
BMW      11 52 1 723 918
BMW      11 52 1 723 919
BMW      11 52 1 723 920
BMW      11 52 1 723 921
BMW      11 52 1 740 962
BMW      11 52 9 055 969
BMW      11521310520
BMW      11521468470
BMW      11521723026
BMW      1466000
BMW      1719043
BMW      1723020
BMW      1723917
BMW      9 055 969

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V20-04-1065-1 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.