Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Dodge DURANGO (DN) 4.7 (1997.09-2003.12) 238km » V20-90-1102 vemo
wybrany samochód: 
Dodge Durango (dn) 4.7 (1997.09-2003.12) 238km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V20-90-1102 VEMO

V20-90-1102 koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
57.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-90-1102

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]30
Ciężar [kg]0,466
średnica zewnętrzna [mm]410
Liczba skrzydeł11
nr EAN4046001140976

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V20-90-1102 VEMO

Wiatrak wentylatora pasuje do: BMW 3 (E30), 3 (E36), 5 (E28), 5 (E34), 5 (E39), 6 (E24), Z1, Z3 (E36) 1.6-3.5 12.77-06.03
numery OEM:
BMW      1 719 175
BMW      1 719 265
BMW      1 723 363
BMW      1 723 573
BMW      11 52 1 719 265
BMW      11 52 1 723 363
BMW      11 52 1 723 573
BMW      11521719175

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V20-90-1102 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.