Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Kia STONIC (YB) 1.0 T-GDi (2018.08-???) 101km » V46-79-0014 vemo
wybrany samochód: 
Kia Stonic (yb) 1.0 T-gdi (2018.08-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014 VEMO

V46-79-0014 Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality VEMO
vemo V46-79-0014
Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014
140.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V46-79-0014

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją (regulowaną manualnie)
Ciężar [kg]0,17
nr EAN4046001657863

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014 VEMO

Element regulacyjny dmuchawy pasuje do: RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, MODUS 1.2-2.0 09.04-
numery OEM:
RENAULT      77 01 209 803
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.