Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V46-79-0014 vemo

Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014 VEMO

V46-79-0014 Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality VEMO
vemo V46-79-0014
Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014
136.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Wtorek
:1 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

V46-79-0014

dostawca:

VEMO

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją (regulowaną manualnie)
Ciężar [kg] 0,17
nr EAN 4046001657863

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014 VEMO

Element regulacyjny dmuchawy pasuje do: RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, MODUS 1.2-2.0 09.04-

Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014 producenta VEMO

RENAULT

7701209803

numery OEM:
RENAULT      77 01 209 803
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, Original VEMO Quality V46-79-0014 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.