Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia | |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 1987474821 | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 21679 | |
Grubość [mm] | 15 | |
Szerokość [mm] | 119,3 | |
Wysokość [mm] | 68 | |
Wysokość 1 [mm] | 68 | |
Wysokość 2 [mm] | 73,5 | |
Ograniczenia producenta | SUMITOMO System | |
nr EAN | 3165143661345 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 268 BOSCH
TOYOTA | 04465 35030 | |
TOYOTA | 04465 35031 | |
TOYOTA | 04465 35040 | |
TOYOTA | 04465 35080 | |
TOYOTA | 04465 35140 | |
TOYOTA | 04465 35230 | |
TOYOTA | 04465 35240 | |
TOYOTA | 04465 35260 | |
TOYOTA | 04465 35280 | |
TOYOTA | 04465 YZZAF | |
TOYOTA | 04465 YZZBD | |
TOYOTA | 04465-0K330 | |
TOYOTA | 04465YZZDH | |
TOYOTA | 04465YZZDJ | |
TOYOTA | 04491 35160 | |
TOYOTA | 04491 35170 | |
TOYOTA | 04491 35171 | |
TOYOTA | 04491 35190 | |
TOYOTA | 04491 35210 | |
TOYOTA | 04491 35240 | |
TOYOTA | 04491 35241 | |
TOYOTA | 04491 60070 | |
TOYOTA | 04491 60080 | |
TOYOTA | 04491 60090 | |
TOYOTA | 446535031 | |
TOYOTA | 446535040 | |
TOYOTA | 446535080 | |
TOYOTA | 446535140 | |
TOYOTA | 449135160 | |
TOYOTA | 449135171 | |
TOYOTA | 449135240 | |
TOYOTA | 449160080 | |
TOYOTA | AY040 TY017 | |
TOYOTA | V91150014 | |
TOYOTA | V91181028 | |
TOYOTA | V9118A028 | |
VOLKSWAGEN | J04 465 350 40 | |
VOLKSWAGEN | J04 491 350 40 | |
VOLKSWAGEN | J04 491 351 60 | |
VOLKSWAGEN | J04 665 350 40 | |
LEXUS | 04465YZZDH | |
LEXUS | 0449135241 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 268 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 268 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020