Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu | |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 1 987 474 431 | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 23507 | |
Grubość [mm] | 16,1 | |
Szerokość [mm] | 108,2 | |
Wysokość [mm] | 45,3 | |
Ograniczenia producenta | SUMITOMO System | |
nr EAN | 3165143659243 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 695 BOSCH
DAIHATSU | 04465 B1020 | |
DAIHATSU | 04465 B2050 | |
DAIHATSU | 04465B1010 | |
DAIHATSU | 04465B1050 | |
DAIHATSU | 04465B1110 | |
DAIHATSU | 04465B1380 | |
DAIHATSU | 04491 97207 000 | |
DAIHATSU | 04491 97216 000 | |
DAIHATSU | 04491 97402 | |
DAIHATSU | 04491 97402 000 | |
DAIHATSU | 04491B1051 | |
DAIHATSU | 04491B1100 | |
DAIHATSU | 04491B2010000 | |
DAIHATSU | 04491B2020 | |
DAIHATSU | 04491B2021 | |
DAIHATSU | 449197402000 | |
DAIHATSU | AY040SU008 | |
DAIHATSU | V9118A096 | |
MAZDA | 1A02-33-23ZA | |
MAZDA | 1A05-33-23Z | |
MAZDA | 1A05-33-23ZA | |
NISSAN | 410604A00B | |
SUBARU | 04465 B1010 | |
SUBARU | 04465 B1020 | |
SUBARU | 04465 B1050 | |
SUBARU | 04465 B1110 | |
SUBARU | 04465 B1380 | |
SUBARU | 04465 B2050 | |
SUBARU | 04491 97207 000 | |
SUBARU | 04491 97216 000 | |
SUBARU | 04491 97402 | |
SUBARU | 04491 97402 000 | |
SUBARU | 04491 B1051 | |
SUBARU | 04491 B1100 | |
SUBARU | 04491 B2020 | |
SUBARU | 04491 B2021 | |
SUBARU | 04491B2010000 | |
SUBARU | 449197402000 | |
SUBARU | AY040SU008 | |
SUBARU | V9118A096 | |
SUZUKI | 1A023323Z | |
SUZUKI | 1A023323ZA | |
SUZUKI | 1A023323ZB | |
SUZUKI | 1A023323ZC | |
SUZUKI | 1A053323Z | |
SUZUKI | 1A053323ZA | |
SUZUKI | 1A13 33 23Z | |
SUZUKI | 1V6P3328Z | |
SUZUKI | 410604A0A2 | |
SUZUKI | 410604A0A3 | |
SUZUKI | 55810 58J00 000 | |
SUZUKI | 55810 60J10 000 | |
SUZUKI | 55810 74G00 000 | |
SUZUKI | 55810 74G03 000 | |
SUZUKI | 55810 76A00 000 | |
SUZUKI | 55810 76A01 000 | |
SUZUKI | 55810 76A02 000 | |
SUZUKI | 55810 76A11 000 | |
SUZUKI | 55810 76G00 000 | |
SUZUKI | 55810 76G01 000 | |
SUZUKI | 55810 76G02 000 | |
SUZUKI | 55810 76G03 000 | |
SUZUKI | 55810 76G10 000 | |
SUZUKI | 55810 80G01 000 | |
SUZUKI | 55810 80G02 000 | |
SUZUKI | 55810 80G04 000 | |
SUZUKI | 55810 80G05 000 | |
SUZUKI | 55810 80G11 000 | |
SUZUKI | 55810 80G12 000 | |
SUZUKI | 55810 80G13 000 | |
SUZUKI | 55810-58J00 | |
SUZUKI | 55810-60J10 | |
SUZUKI | 55810-74G00 | |
SUZUKI | 55810-74G03 | |
SUZUKI | 55810-76A00 | |
SUZUKI | 55810-76A01 | |
SUZUKI | 55810-76A02 | |
SUZUKI | 55810-76A10 | |
SUZUKI | 55810-76A11 | |
SUZUKI | 55810-76G00 | |
SUZUKI | 55810-76G01 | |
SUZUKI | 55810-76G02 | |
SUZUKI | 55810-76G03 | |
SUZUKI | 55810-76G10 | |
SUZUKI | 55810-80G01 | |
SUZUKI | 55810-80G02 | |
SUZUKI | 55810-80G04 | |
SUZUKI | 55810-80G05 | |
SUZUKI | 55810-80G10 | |
SUZUKI | 55810-80G11 | |
SUZUKI | 55810-80G12 | |
SUZUKI | 55810-80G13 | |
SUZUKI | 55810-84M00 | |
SUZUKI | 55810M68K00 | |
SUZUKI | 55810M79F10 | |
SUZUKI | AY040KE121 | |
SUZUKI | V9118S016 | |
TOYOTA | 04465B1170 | |
LEXUS | 04465B1170 | |
MARUTI | 5581076A01 | |
INFINITI | 410604A00B |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 695 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 695 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020