Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 21495 | |
Grubość [mm] | 17 | |
Szerokość [mm] | 128,1 | |
Wysokość [mm] | 54,6 | |
Ograniczenia producenta | AKEBONO System | |
nr EAN | 3165143662328 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 460 984 BOSCH
SUBARU | 26290 AA000 | |
SUBARU | 26290 AA020 | |
SUBARU | 26296 AA000 | |
SUBARU | 26296 AA010 | |
SUBARU | 26296 AA020 | |
SUBARU | 26296 AA030 | |
SUBARU | 26296 AA100 | |
SUBARU | 26296 AA101 | |
SUBARU | 26296 AA110 | |
SUBARU | 26296 AA111 | |
SUBARU | 26296 AA120 | |
SUBARU | 26296 AA121 | |
SUBARU | 26296 AA130 | |
SUBARU | 26296 AA131 | |
SUBARU | 26296 AA140 | |
SUBARU | 26296 AA141 | |
SUBARU | 26296 AA142 | |
SUBARU | 26296 AA143 | |
SUBARU | 26296 AA150 | |
SUBARU | 26296 AA151 | |
SUBARU | 26296 AA152 | |
SUBARU | 26296 AA153 | |
SUBARU | 26296 AA160 | |
SUBARU | 26296 AA161 | |
SUBARU | 26296 AA162 | |
SUBARU | 26296 AA163 | |
SUBARU | 26296 FA000 | |
SUBARU | 26296 FA001 | |
SUBARU | 26296 FA010 | |
SUBARU | 26296 FA011 | |
SUBARU | 26296 FA020 | |
SUBARU | 26296 FA021 | |
SUBARU | 26296 FA022 | |
SUBARU | 26296 FA030 | |
SUBARU | 26296 FA031 | |
SUBARU | 26296 FA032 | |
SUBARU | 26310 AA010 | |
SUBARU | AY040FJ001 | |
SUBARU | V9118F004 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 460 984 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 460 984 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.