Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 8DB 355 008-421 hella

Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-421 HELLA

8DB 355 008-421 Klocki hamulcowe - komplet HELLA
hella 8DB 355 008-421
Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-421
8DB 355 008-421

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

23140, 23141, T1150

numer części:

8DB 355 008-421

producent:

HELLA

Szerokość 1 [mm] 155,1
Szerokość 2 [mm] 156,3
Wysokość 1 [mm] 59,1
Wysokość 2 [mm] 63,8
Grubość [mm] 19,3
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 23140
System hamulcowy Teves
Numer artykułu zalecanego dodatku 8DZ 355 201-211
Techniczny numer informacyjny T1150
nr EAN 4082300352733

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-421 HELLA

numery OEM:
ALFA ROMEO      6001073151
ALFA ROMEO      71713144
ALFA ROMEO      71772531
ALFA ROMEO      9947936
ALFA ROMEO      9948335
ALFA ROMEO      9948337
FIAT      71770957
FIAT      77362251
FIAT      77362327
LANCIA      71748390

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-421 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-421 HELLA:

2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
2023-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-10
 5/5
Super
2023-05-10
 5/5
Super

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.