Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-041 hella

Alternator 8EL 012 426-041 HELLA

8EL 012 426-041 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-041
Alternator 8EL 012 426-041
8EL 012 426-041

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1763IR

numer części:

8EL 012 426-041

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 55,5
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500394

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-041 HELLA

Alternator (14V, 150A) pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B7, CHRYSLER SEBRING, DODGE AVENGER, CALIBER, JOURNEY, FIAT FREEMONT, FORD GALAXY I, GALAXY MK I, JEEP COMPASS, PATRIOT, SEAT ALHAMBRA 1.9D-3.6 09.95-

Alternator 8EL 012 426-041 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

DODGE

NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA

Numery OE Alternator 8EL 012 426-041 producenta HELLA

VOLKSWAGEN

021903026, 021903026A, 022903028A, 074903025S

FORD

1188206, 1118206, YM2110300CA

SEAT

021903026A, 022903028A, 074903025S, 21903026

numery OEM:
CHRYSLER      05 033 757 AB
FORD      1 188 206
FORD      1118206
FORD      YM2110300CA
SEAT      021 903 026 A
SEAT      022 903 028 A
SEAT      074 903 025 S
SEAT      219 030 26
VOLKSWAGEN      021 903 026
VOLKSWAGEN      021 903 026 A
VOLKSWAGEN      022 903 028 A
VOLKSWAGEN      074 903 025 S

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-041 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów