Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-191 hella

Alternator 8EL 012 426-191 HELLA

8EL 012 426-191 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-191
Alternator 8EL 012 426-191
8EL 012 426-191
 

    Ocena:
numery handlowe:

CA1872IR

numer części:

8EL 012 426-191

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 120
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 50
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498066

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-191 HELLA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      011 154 64 02
MERCEDES-BENZ      011 154 91 02
MERCEDES-BENZ      013 154 81 02
MERCEDES-BENZ      A 011 154 64 02
MERCEDES-BENZ      A 011 154 91 02
MERCEDES-BENZ      A 013 154 81 02
zamienniki:
0 124 515 056
brak
BOSCH
8EL 738 211-051
brak
HELLA
V30-13-42570
brak
VEMO
437224
brak
VALEO
437376
brak
VALEO
0 986 047 547
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-191 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów