Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Buick ELECTRA 3.0 (1984.10-1985.09) 110km » 8EL 012 428-281 hella
wybrany samochód: 
Buick Electra 3.0 (1984.10-1985.09) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 428-281 HELLA

8EL 012 428-281 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-281
Alternator 8EL 012 428-281
8EL 012 428-281
611.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

JA1615IR

numer części:

8EL 012 428-281

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]90
Koła pasowez kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm]87
Liczba rowków1
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300499988

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-281 HELLA

Alternator (14V, 90A) pasuje do: NISSAN ALMERA II, X-TRAIL I 2.2D 07.00-01.13
numery OEM:
MITSUBISHI      A3T B0771
NISSAN      23100-5M310
INFINITI      23100-5M310

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-281 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów