Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-381 hella

Alternator 8EL 012 428-381 HELLA

8EL 012 428-381 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-381
Alternator 8EL 012 428-381
8EL 012 428-381
512.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1766IR

numer części:

8EL 012 428-381

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 75
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 54
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500288

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-381 HELLA

Koszt kaucji: 36.08 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 75A) pasuje do: ALFA ROMEO MITO, FIAT DOBLO, DOBLO/MINIVAN, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, GRANDE PUNTO, IDEA, PALIO, PANDA, PANDA/HATCHBACK, PUNTO, PUNTO EVO 1.1-1.4LPG 03.96-

Alternator 8EL 012 428-381 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Alternator 8EL 012 428-381 producenta HELLA

FIAT

46542889, 46843091, 51709133, 51714794, 51859037

LANCIA

46542889, 46843091, 51709133, 51714794, 51859037

numery OEM:
FIAT      46542889
FIAT      46843091
FIAT      51709133
FIAT      51714794
FIAT      51859037
LANCIA      46542889
LANCIA      46843091
LANCIA      51709133
LANCIA      51714794
LANCIA      51859037
FERRARI      465 4288 9
FERRARI      468 4309 1
FERRARI      517 0913 3
FERRARI      517 1479 4
FERRARI      518 5903 7

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-381 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów