Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-801 hella

Alternator 8EL 012 428-801 HELLA

8EL 012 428-801 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-801
Alternator 8EL 012 428-801
8EL 012 428-801
732.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1860IR

numer części:

8EL 012 428-801

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 120
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 55
Liczba rowków 5
Ograniczenia producenta Bosch
Numer alternatora 0124425012
Numer alternatora 0124425013
Numer alternatora 0124425029
Numer alternatora 0124425045
Numer alternatora 0124425108
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300548938

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-801 HELLA

Alternator (14V, 120A) pasuje do: RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, MODUS 1.4/1.5D/1.6 09.04-

Alternator 8EL 012 428-801 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Alternator 8EL 012 428-801 producenta HELLA

RENAULT

7701475896, 7701476812, 7711368103, 7711497103, 8200325823, 8200360480

numery OEM:
RENAULT      77 01 475 896
RENAULT      77 01 476 812
RENAULT      77 11 368 103
RENAULT      77 11 497 103
RENAULT      82 00 325 823
RENAULT      82 00 360 480

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-801 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów